کنج دنج

با کمک هم یک زندگی موفق خواهیم ساخت.

چگونه خانواده ای صمیمی و شاد داشته باشیم؟

1397/12/1 10:54
نویسنده : سهیلا مهر
279 بازدید
اشتراک گذاری

چگونه خانواده ای شاد و صمیمی داشته باشیم؟


امروزه با بوجود امدن فناوری های جدید و فضای مجازی روز به روز روابط بین خانواده سرد تر و از هم گسیخته تر شده. اگر کمی رک و بدون رودروایستی با شما حرف بزنم باید بگویم که شاید تنها چیزی که بعضی ها را در قالب یک خانواده نگه داشته نیاز انها به داشتن جایی برای خوابیدن است. اما به نظرتون چه چیزی باعث این سردی روابط این روز ها شده است؟

++راز های داشتن صمیمیت و شادی در خانواده.

همدیگر را با القاب خوب و زیبا صدا بزنید.
هیچوقت همسر یا فرزندانتان را با القاب زشت صدا نزنید که این کار باعث دور شدن و دلخوری انها از شما میشود. به جای این کار ها همدیگر را با القاب زیبا و دلنشین صدا بزنید تا مایه ی عطوفت و مهربانی باشد.

با همدیگر غذا بخورید.
امروزه انقدر سرمان شلوغ شده که دیگه وقت نداریم تا با هم غذای خانوادگی بخوریم. اما اینها بهانه ای بیش نیست. تا جایی که از شما برمیاد غذای خود را خانوادگی میل کنید. با هم به گفتگو بپردازید و از با هم بودنتان لذت ببرید. هیچوقت سر سفره یا میز غذاخوری از دلخوری های خودتان حرف نزنید این کار باعث «زدگی» و «ناراحتی»  از هم میشود.


پذیرای دوستان فرزندتان باشید. 
وقتی بچه ها به سن نوجوانی میرسند نیاز وافری به داشتن دوست و رفیق همسن و سال دارند. اما به جای اینکه فرزندتان هر روز با دوستانش به بیرون برود. میتوانید محیط خوبی برای تفریح فرزندتان و دوستانش را در خانه فراهم کنید تا هم دوستانش را از نزدیک ببینید و بشناسید و هم از بیرون رفتن های مکرر فرزندتان جلوگیری کنید.

صله ی رحم کنید
دید و بازدید کردن باعث میشود که محیط خانه از ان کرختی سابق در بیاید. پس همرا خانوادتان به دید و بازدید بروید تا انها هم به خانه ی شما رفت و امد کنند.

ساعت حضورتان در خانه را با کیفیت کنید.
اگر مشغله های کاریتان انقدر زیاد است که نمیتوانید ساعات طولانی در خانه بمانید. میتوانید همان ساعاتی را که در خانه هستید کار های مهمی بکنید تا کیفیت ساعت حضورتون در خانه افزایش پیدا کند. مثلا میتوانید دسته جمعی به بازی خاصی بپردازید.

از خاطرات خوبتان تعریف کنید.
همیشه از خاطرات خوب دوران نوجوانیتان برای فرزندتان تعریف کنید. از رابطه ی خودتان با پدر و مادرتان تعریف کنید. از میزان صمیمیتی که با انها داشتید حرف بزنید. این خاطره تعریف کردنها اثر مثبتی روی فرزندتان دارد.

از همدیگر تشکر کنید و قدرشناس باشید.
تشکر کردن از یکدیگر حتی بخاطر کار های ریز و کوچک تاثیر بسزایی روی روابط دارد. پس همیشه از خانوادتان تشکر کنید و هیچوقت از قدرشناسی کردن چشم پوشی نکنید.

اخلاق پسندیده داشته باشید.
وقتی در محیط یک خانواده قرار میگیرید باید به رفتار و اخلاقی که دارید توجه زیادی داشته باشید. چون ممکن است که یک رفتار ناشایست از طرف شما باعث رنجیدگی و دلخوری طرف مقابل شود. پس همیشه مهربان باشید و به یکدیگر محبت کنید تا صمیمیتی که بین شماست از بین نرود

منابع
باشگاه خبرنگاران جوان
چترنگ
ماهنامه ی دنیای سلامت
تبیان

نوشته ی سایت نی نی وبلاگ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کنج دنج می باشد