کنج دنج

با کمک هم یک زندگی موفق خواهیم ساخت.

نشانه های یک همسر خودشیفته چیست؟

1397/12/10 16:22
نویسنده : سهیلا مهر
535 بازدید
اشتراک گذاری

نشانه های یک همسر خود شیفته چیست ؟


اگه به اطراف خودمون دقت کنیم، میتونیم هزاران هزار افرادی رو برشماریم که خیلی خودشیفته هستند. شاید برای برخی از ماها که مشرف به ازدواج باشیم این نکات به چششمون نیاد که مثلا همسر ایندم یک فرد خودشیفته ست. ولی باید بهتون بگم که یکی از بزرگترین عامل بسیاری از طلاق ها همین خوشیفتگی افراد است. پس قبل از ازدواج باید ببینید میتوانید یک فرد خودشیفته را تحمل کنید یا نه؟ اما فرد خودشیفته چه ویژگی هایی میتونه داشته باشه؟

 

 


ویژگی های یک همسر خودشیفته
+دروغگویی: کسی میتواند دروغ های بزرگ بگوید که در گفتن دروغ های کوچک قهار باشد، افراد خود شیفته دروغ های کوچک میگویند، انگار مثلا چیزی نشده و اتفاق خاصی نیوفتاده. شاید حتی دیگر به او اعتمادی نداشته باشید. اما برایشان مهم نیست و به کارشان ادامه میدهند.

+سعی میکنند همیشه تقصیر را گردن شما بیاندازند: یک همسر خود شیفته اگر یک کاری را برنامه ریزی کرده باشد و صفر تا صدش را هم خودش انجام داده باشد، باز هم تقصیر را گردن شما می اندازه. او با استفاده از کلمات و با استفاده از بعضی الفاظ جوری رفتار میکنه که انگار تمام اشتباهات تقصیر شما بوده.

+گناهکار بودن: افراد خودشیفته اصلا نمیتوانند قبول کنند که در چیزی ضعف دارند، انها همیشه طوری جلوه میدهند که همیشه حس گناه در شما شکل بگیرد و شما فکر کنید که ناتوانید و او تواناست و ضعفی ندارد.

+شنوندگان ضعیف: صحبت کردن با یک فرد خودشیفته مثل حرف زدن با یک دیوار میباشد، هر چقدر حرف شما بر دیوار اثری نداره، بر همسر شما هم همینطور است. انها به ندرت به حرف شما گوش میدهند، اما در مقابل میخواهند که همیشه شنونده ی تمام مکالمات او باشید.

+خودشیفتگی در رابطه ی جنسی: متاسفانه خودشیفتگی انها در این مورد هم صدق میکند ، انها اصلا به نیاز شما اهمیتی نمیدهند و فقط دنبال نیاز های شخصی خودشان هستند. که متاسفانه این کار به مرور روی روابط شما تاثیر میزاره.

+به خوشحالی شما اهمیت نمیدهد: اگر شما وضعیت روحی خوبی ندارید و به نوعی در افسردگی به سر میبرد، اصلا انتظار نداشته باشید که همسرتان شما را خوشحال کند.انها فقط شما را راهی برای رسیدن به خواسته های خود نگاه میکنند.

+هرگز عذرخواهی نمیکنند: حتی اگر همه ی دعوا تقصیر همسر شما بوده و تمام اشتباهات از او سر زده باشد بازهم پاپیش نمیگذارد، ولی در عوض جوری برخورد میکند که شما باید برای عذرخواهی کردن قدم بردارید.

+اعتماد بنفس شمارا تضعیف میکنند: اگه شما به هر نوعی اعتماد بنفسی ضعیف و شکننده دارید، باید بدانید که همسر خودشیفته ی شما انقدر نقاط ضعف شما را بزرگ میکند که از اینی هم که هستید بدتر شوید. در مقابل شما، او  مشکل خودش را کوچک میشمارد و نوعی رفتار میکند که اصلا هیچ ضعفی ندارد.

+مصالحه را نمیپذیرند: همونطور که قبلا گفتم فداکاری در یک رابطه خیلی خیلی مهمه. اما همسران خودشیفته اصلا معنای فداکاری را نمیدانند و همیشه انتظار دارند که شما برای رابطه ی میان خودتان فداکار باشید.

برگرفته از سایت
نمناک 
برترین ها

نوشته شده در سایت نی نی وبلاگ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کنج دنج می باشد