کنج دنج

با کمک هم یک زندگی موفق خواهیم ساخت.

راز و رمز یک همسر داری موفق

1397/11/28 17:38
نویسنده : سهیلا مهر
357 بازدید
اشتراک گذاری

راز و رمز همسرداری موفق


قبل از اینکه به موضعمون بپردازیم. باید بدانیم که همیشه در زندگی باید از خودگذشتگی و ایثار داشته باشیم. چون زمانی که وارد یک زندگی مشترک میشویم «منیت» از بین میره و تبدیل به «ما» میشود. پس لطفا با خودتون نگید که چرا من باید اینکار ها را انجام بدهم و از خودگذشتگی نشان بدهم پس شوهرم چی؟
مطمئن باشید قدم اول را که به تنهایی برداشتید. همسرتان در قدم های بعدی با شما همراه خواهد شد.


لطفا فقط همسر باشید، نه یک مادر!
خیلی از شما خانم های عزیز گله دارید که رفتار و اخلاق شوهرم بچه گانه هست. چکار باید بکنم؟
باید بگم که بذارید همسرتان کاری های شخصی اش را خودش انجام بدهد. لباس هایش را که زمین می اندازد پشت سرش جمع نکنید. در مقابل از او خواهش کنید که لباس های کثیفش را در سبد و لباس های تمیزش را در کمد بگذارد. وقتی نشسته است مدام از او نپرسید که گرسنه هستی؟ سوپ میخوایی؟ چایی میخوایی؟. همسرتان بچه نیست. مطمئنا اگر گرسنه شد خودش به زبان خواهد اورد. تا زمانی که برای شوهرتان رفتار یک مادر را داشته باشید، او هم همچنان مانند یک بچه رفتار خواهد کرد.

 

سعی نکنید که او را تغییر دهید.

اگر شما هم سعی در تغییر دادن همسرتان هستید. از همین حالا دست نگه دارید. او را انچه که هست بپذیرید. درست مثل روزهای اول ازدواج. با توجه به نظریه های روانشناسی، رفتار و اخلاقی که ما در حال حاضر داریم از کودکی در ما تثبیت شده و قابل تغییر نیست. حتی اگر قابل تغییر هم باشد. خیلی نامحسوس و کم است. پس دست از تغییر دادن همسرتان بردارید و به جای ان سعی کنید زندگی مفرح و شادی را بسازید.

غر زدن ممنوع! غیبت کردن جلوی همسر ممنوع!
مرد ها بشدت از غر زدن خانم ها بدشان می اید. مخصوصا از خانم هایی که مدام در حال غرزدن و ناسزا گفتن هستند. لطفا نوع دیدتان به موضوعات را تغییر بدید. غر نزنید. اگر هدیه ای برایتان خرید. حتی اگر مطابق سلیقه ی شما نیست. غر نزنید که «اه، سلیقه هم نداری.» یا «این چیه که خریدی چقد زشته». بجای این حرف ها تشکر کنید. باور کنید غرزدن باعث میشود زندگی هم برای شما و هم برای هسرتان سخت بگذرد و حتی اختلافات ایجاد کند. 
جلوی همسرتان غیبت نکنید. انها از اینکه بنشینند و پشت سر کس دیگری حرف بزنند خوششان نمی اید و ممکن است که زمانی که پشت سر کسی حرف میزنید بد اخلاق بشود یا چیز هایی بگوید که باعث رنجش و ناراحتی شما بشود و در نتیجه باعث دعوا و جدال بین شما میشود. پس از امروز غیبت کردن هم ممنوع.

تشکر کنید. 
مردان خیلی از تشکر کردن خوششان می ایند. حتی اگر کار کوچکی هم کرده باشند، باز تشکر کنید تا بدانند که قدردان زحمات انها هستید. حتی اگر خرید های روزمره را هم کرده باشد از او تشکر کنید و بگویید«مرسی که انقد زحمت میکشی و به فکر مایی عزیز دلم». 

جلوی دیگران از او تعریف کنید.
یادتان باشد هیچوقت، شوهرتان را جلوی دیگران تحقیر نکنید. از کاری که او نتوانسته انجام بدهد در جمع بازگو نکنید. این کار ها باعث نفرت مرد از شما میشود. بخاطر نیم ساعت مهمانی رفتن زندگیتان را خراب نکنید. در عوض جلوی همه از شوهرتان تعریف بکنید. از زحماتی که برای خرجی دراوردن خونه میکشد، از مهربانی و دلسوزی اش، از احترام گذاشتنش، از نقاط مثبتش همیشه تعریف کنید.

به خانواده ی همسرتان احترام بگذارید.
به خانواده ی همسرتان بی احترامی نکنید. خانواده همسرتان را هم مثل خانواده ی خودتان دوست داشته باشید. زمانی که همسرتان ببیند که چقدر به خانواده ی او احترام میگذارید او هم در مقابل هم به شما و هم به خانواده یتان احترام میگذارد.


برگرفته از سایت های 
جام جم انلاین
تالاب
بیتوته

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کنج دنج می باشد