کنج دنج

با کمک هم یک زندگی موفق خواهیم ساخت.

با همسر بداخلاقم چگونه کنار بیاییم؟

1397/12/12 12:03
نویسنده : سهیلا مهر
482 بازدید
اشتراک گذاری

با همسر بداخلاقم چگونه کنار بیایم؟

عصبانیت و خشمگینی یکی از مهم ترین عامل شکست زندگی مشترک زوج ها است. وقتی یک طرف عصبی و ناراحت است مطمئنا این خشم به دیگری سرایت میکنه و کار به جاهای باریک میکشه. گاه انقدر دعوا ها و بگومگو ها اوج میگیره که کتک کاری هم انوسط رخ میده. اما برای جلوگیری کردن از این کارها شما باید به چند نکته توجه کنین. در ادامه با ما باشین.....

 

باید چه کنم: برای اینکه راحت تر بتونیم با این خشم همسر کنار بیاییم باید به چند نکته ی اساسی توجه کنین.

 سریع قضاوت نکنیم: دقیقا ما نمیدونیم که چه چیزی باعث عصبانیت و خشم همسر ما شده. پس به جای اینکه سریع قضاوت کنیم و شروع به دعوا کردن بکنیم، قبل از ان به خودمان بگوییم که اصلا دلیل اصلی عصبانیتش چیست؟ 
مثال. شما شام پختید و منتظر همسرتان هستید. همسرتون با اخم و عصبانیت وارد خونه میشه. شما بهش سلام میکنید و عاشقانه حرف میزنید اما همسرتون توجهی نمیکنه. شاید با خودتون فکر کنید« اره دیگه من تو خونه بشینم و مشغول بشور و بساب باشم. اقا خوشی ها و خنده هاشو بیرون بکنه و بیاد اخم و تخمش رو هم واسه من بیاره» و بعد برای اینکه ارام بشید شروع به دعوا کردن میکنید. در حالی که نمیدونیدهمسرتون در بیرون با چند نفر بحثش شده. چند تا چک پاس نشده داره که قراره موعدش داره سر میرسه و هزار استرس دیگه ای که همسرتون دارن تجربش میکند. 

 انتظارمان را کم کنیم: همسر شما فردی هست که در یک فرهنگ خانوادگی ، ژنتیک ، تربیت ،متفاوتی بزرگ شده که قاعدتا با شما هم متفاوت است. پس انتظار نداشته باشین که چون ایشون همسر شما هستند باید عین شما فکر کنند و مثل شما رفتار کنند. اگر کمی میزان انتظارتون رو پایین بیارید تحمل خشم ایشون برای شما اسان تر خواهد بود.

سکوت: وقتی همسر شما عصبانی ست. سکوت کنید. بگذارید تنش میان شما ایجاد نشه. اگه شروع به دعوا کردن کرد یا تیکه هایی انداخت در مقابل اصلا جوابی ندهید ساکت باشید و هیچ حرفی نزنید. خودش که کمی عصبانیتش خوابید، از شما عذرخواهی خواهد کرد. 


او را تنها بگذارید: خانم ها همیشه یادتون باشه که مرد ها نکته ی مقابل ما خانوم ها هستند. ما زمانی که عصبانی هستیم یا از چیزی ناراحت و دلخوریم. دوست داریم که کسی ناز مارا بخرد و دلیل عصبانی شدن ما را بداند و  ما هم با او درد ودل کنیم. در حالی که اقایون اینطور نیستند . انها سکوت را به حرف زدن ترجیح میدهند. دوس دارند تا مشکلاتشون رو توی خلوت خودشون حل کنند. بدون دخالت کسی.

همدلی را فراموش نکنیم: ببینید حالا که وارد یک زندگی مشترک شدید و از من تبدیل به ما شدید باید برای رابطه ی خودتون تلاش و فداکاری از خود نشان بدهید. مطمئنا شاید بعضی از شما با خودتون میگید که به من چه که اون عصبانیه مگه من کیسه بوکسش هستم که عصبانیتش رو روسرم خالی میکنه. اما ای کاش کمی همدلی به خرج بدهید کمی همسرتون رو درک کنید. گاهی همین همدلی باعث میشود که همسرتون ارام شده و اظهار پشیمونی کند.

در اخر به شما توصیه میکنیم که حتما پیش متخصص بروید و روی کنترل خشم همسرتون کارکنید.

برگرفته از 
سپیده دانایی
نمناک
خبرگزاری فارس
نوشته شده در سایت نی نی وبلاگ

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کنج دنج می باشد