کنج دنج

با کمک هم یک زندگی موفق خواهیم ساخت.

چگونه با همسر خود آشتی کنیم؟

1397/12/3 11:07
نویسنده : سهیلا مهر
321 بازدید
اشتراک گذاری

چطوری با همسرم اشتی کنم؟

شما حتی اگر عاشق ترین زوج هم باشید ممکنه گاهی با هم در مسائلی اختلافاتی داشته باشید. همین اختلافات ممکنه که باعث بروز دعوا ها یا جر و بحث هایی میان شما بشه که سرانجام کار منتهی به قهر کردن شود. اما بعد از یک مدت پشیمان میشوید و دنبال این هستید که چطوری با همسرتون اشتی کنید. ما راهکار هایی به شما میدهیم که بتونید از عهده ی این کار به نظر سخت بربیایید.

اما قبل از هر چیزی این رو  در نظر داشته باشید که موقع دعوا کردن هر چقدر هم از دست همسرتون ناراحت هستید هر حرفی که به ذهنتون رسید به زبان نیاورید. چون همین حرف ها همیشه یاد شخص مقابل شما خواهد ماند. و شاید بعد از اشتی کردن، روابط شما مثل قبل نشود. پس به قولی تمام پل های پشت سرتون رو خراب نکنید!

اولین قدم رو چطوری بردارم؟
اولین قدم برای اشتی کردن این هست که به این نتیجه رسیده باشید که دیگه عصبانی نیستید و با خودتون به قولی کنار اومدید. اما شما میدونید دلیل این کار چیه؟
دلیل این کار این هست که شاید موقع اشتی کردن همسرتون حرف هایی بزند یا بحث قبلی را پیش بکشد که اگر با خودتون کنار نیومده باشید دوباره عصبانی میشوید و این بار نزاع سخت تری بین شما اتفاق خواهد افتاد که این کار را برای شما سخت میکند. اما اگر با خودتان کنار امده باشید طرف مقابلتان هر حرفی که خواهد زد روی شما اثری ندارد و میتوانید اشتی کنید.

دومین کاری که باید انجام بدم چی هست؟
عذرخواهی کردن! بله . ممکن است که شما خیلی غرور و تکبرتان برای شما مهم باشد و با خودتون بگویید که «یعنی من غرورم رو بشکنم برم ازش عذرخواهی کنم. عمرا!!»  اما این رو یادتون باشه که همسر شما و رابطه ی شما از غرور و تکبر تان هزار مرتبه با ارزش تر هست. پس به خاطر یک غرور کاذب رابطه ی عاشقانه ی تون رو تیره و تار نکنید. هیچکس با عذرخواهی کردن نه مرده! و نه کوچیک شده! پس  از همسرتان عذرخواهی کنید و اظهار ندامت کنید.
از کلمه هایی استفاده کنید که اثرات قوی دارند.
زن ها بشدت احساساتی میباشند. اگر شما میخواهید با همسرتون اشتی کنید بیشتر از کلمات عاشقانه و عاطفی استفاده کنید مثلا بگویید که « من تو رو خیلی دوس دارم، تو برای من واقعا خیلی ارزش داری» یا میتوانید بگویید که« تمام زندگی من خلاصه میشه در تو، پس قهر کردنمون چه فایده ای داره؟». اما مرد ها بعد از هر دعوا احساس میکنند که به غرور و شخصیتشون توهین شده پس از کلماتی استفاده کنید که این حس توانمندی را در انها بیدار کند مثلا میتوانید بگویید که« من میدونم که همیشه به فکر زندگیمونی»یا « من همیشه قدردان زحماتی که برای زندگیمون میکشی هستم.» یا کلمات دیگری که خودتون فکر میکنید مناسب هستند رو به کار بگیرید.

در اخر یادتون باشه که هیچ چیز مهم تر از روابط شما نیست. پس به خاطر چیز های بی ارزش رابطه ی خودتون رو خراب نکنید. چون واقعا بعضی از رابه ها اگر خراب بشوند هیچ وقت مثل قبل نخواهند شد . دقیقا مصداق این است که کاغذی که مچاله شد دیگه مثه سابق صاف نمیشه!


بر گرفته از :
بیتوته
سیمرغ
تبیان

نوشته شده در سایت نی نی وبلاگ 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کنج دنج می باشد