کنج دنج

با کمک هم یک زندگی موفق خواهیم ساخت.

احترام در رابطه ی زناشویی چگونه شکل میگیرد؟

1397/12/6 20:39
نویسنده : سهیلا مهر
2,633 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

 

احترام در رابطه ی زناشویی چگونه شکل میگیرد؟

 

احترام یکی از مهم ترین شرط برای ادامه ی یه رابطه ست. یه رابطه ی عاطفی و عاشقانه نیازمند احترام هر دو زوجه. رابطه ای که در اون احترام به همدیگه نباشه، خیلی رود به پایان خط میرسه! اگه دوست دارید بدونید که احترام چطوری توی یه رابطه شکل میگیره حتما با ما همراه باشید.

 

*یک همدم خوب و یک گوش شنوا باشید.
همیشه با عشق و دقت به حرف های همسرتان گوش کنید. بزارید حس کنن که برای شما مهم و با ارزش هستند. حتی به حرف های کسل کننده اش با دقت و هیجان گوش کنید. بگذارید حس کنن که برای شما جذابیت دارند.

 

 

*به نیاز های همسرت توجه کن
همونطور که شما خواهان این هستید که همسرتون تمام خواسته های شما رو براورده کنه. باید در مقابل شما هم به تمام خواسته ها و نیاز های همسرتون توجه کنید و انها را برطرف کنید. اگه شما فقط خودخواه باشید و همیشه بگویید که کار کردن وظیفه ی مرد هست و به نیاز های ایشون توجه نکنید، در درازمدت روی رابطه ی شما اثر خواهد داشت.

 

 

*درست انتقاد کن.
همه ی ما ادمها کامل نیستیم و گل بی خار فقط خداست. مطمئنا همسر شما معایب و رفتار های نادرستی دارد. اگر میخواهید از رفتارش انتقاد کنید، لطفا به جا و درست انتقاد کنید. هیچکس دوست ندارد از طرف عزیز ترین کسش مورد انتقاد قرار بگیرد. مخصوصا اگر این انتقاد ها کوبنده باشند. پس وقتی میخواهی از همسرت انتقاد کنی فکر کن تا بتونی با لحن و انتخاب کلمه های  درستی حرفت رو بزنی.

 

 

*از او تشکر و قدردانی کن.
همیشه از کار هایی که انجام میدهند تشکر کن. مرد ها خیلی دوست دارن بفهمن که برای شریک زندگیشون اهمیت دارند. پس هیچوقت تشکر کردن یادتان نرود. چون این تشکر کردن ها شور و شوق و نیرو در مردان ایجاد میکنه.

 

 

*به او فضا دهید.
وقتی ما خانومها دلمون میگیره، دوست داریم که کسی بیاد نازمون رو بکشه، باهامون حرف بزنه تا بعد بشینیم و با اون درد ودل کنیم. مرد ها کاملا نقطه ی مقابل زن ها هستند. انها وقتی از چیزی ناراحت هستند اصلا دوست ندارند با کسی همصحبت شوند. دوست دارند کسی مزاحم خلوت انها نشود. پس وقتی دیدید که شوهرتون ناراحته، اون رو تو غار تنهاییش تنها بزارید. 

 

 

*به نه گفتن های همسرتون احترام بگذارید.
وقتی شما چیزی خواستید و همسرتون در جواب نه گفت، بدون هیچ اصراری به نه گفتن ایشون احترام بگذارید ، اینکه شما به مرز ها و درک شریک جنسیتون احترام بگذارید برای او ارزشمند است. 

 

 


*به قول هایی که به مردتان میدهید پایبند باشید لطفا.
بدقول نباشید، نگذارید شوهرتان دیگه نسبت به حرفهایتون بی اعتماد باشه. هر قولی که به او میدهید بدون اینکه زیرش بزنید انجام بدهید.اینها یکی از نشانه هایی هست که یعنی شما به شوهرتون احترام میگذارید و برایش ارزش قائلید.

 

 

*نگرانی هایی که دارید رو به او بگویید
وقتی شما از چیزی نگران هستید به جای اینکه به دوستان خودتون بگید، اول از همه با همسرتون در میون بزارید. این کار به این معنیه که شما به او احترام میگذارید و ایشون هم در مقابل حرفهایش را قبل از هر کسی به شما میگوید

 

برگرفته از:
برترین ها
نمناک
پرتو


نوشته شده در سایت نی نی وبلاگ

پسندها (2)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کنج دنج می باشد