کنج دنج

با کمک هم یک زندگی موفق خواهیم ساخت.

چرا زوج ها بعد از بدنیا آوردن بچه ها دچار اختلاف میشوند؟

1397/12/4 18:45
نویسنده : سهیلا مهر
379 بازدید
اشتراک گذاری

چرا زوج ها بعد از بدنیا اوردن بچه ها دچار اختلاف میشوند؟


شاید بچه بدنیا اوردن یا همان داشتن بچه ی ناز و بامزه یکی از ارزوی بیشتر زوج های این عصر باشه. اما همین بچه های ناز و شیرین سوای اینکه احساس خیلی خوبی به ما میدهند. باعث بروز اختلافات جدی در رابطه ها ی عاطفی زوج ها میشوند. که برخی از این اختلافات انقدر جدی میشود که کار به طلاق میکشد. 

اما دلایل این اختلاف چه میتواند باشد؟ و چگونه میتوانیم از اختلافات جلوگیری کنیم؟


سازگاری پیدا نکردن با وضعیت حال: شما بعد از بچه بدنیا اوردن هنوز با وضعیتی که پیش امده، نمیتوانید سازگاری پیدا کنید. مثلا کمتر فرصت با هم بودن را پیدا خواهید کرد. یا فرصت تفریح کردن را از دست میدهید. شاید همین شرایط روی روابط شما اثر بگذارد. به همین دلیل باید وظایف خود را از همان اول مشخص کنید و به آن عمل کنید.

 

 

دریافت نکردن کمک از همدیگر: شاید خیلی از اقایون با خودشان فکر کنند بچه که بدنیا امد تمام زحمات ان بر عهده ی مادر است. در حالی که اصلا اینطور نیست! همسر شما هر چقدر هم بزرگسال باشد باز هم نیاز به کمک شما و اطرفیان دارد . پس تا قبل از بروز هیچ اختلافی به همسرتون در کاری های خانه یا بچه داری کمک کنید. 

 

 

عدم ارتباط کافی: همانطور که گفتیم، بعد از بدنیا امدن بچه شاید انطور دل و دماغ حرف زدن یا سپری کردن وقت با همدیگر را نداشته باشید. این کار لطمه ی بزرگی به رابطه ی شما وارد میکند. شما هر چقدر هم خسته اید باز باید فرصتی برای با هم بودنتان پیدا کنیدیادتان باشد که هیچ چیزی مهم تر از رابطه ی شما نیست.

 

 

نداشتن رابطه ی جنسی: همانطور که ارتباط برقرار کردن با همسر مهم است حفظ رابطه ی جنسی بعد از بدنیا امدن بچه همانقدر مهم است. طبیعی هست که تعداد دفعات رابطه ی شما کمتر شود انهم بخاطر وقت و انرژی که روزانه صرف بچه میکنید. اما این دلیل نمیشود که نیاز های خودتان و همسرتان را فراموش کنید. 

 

 

وسواس های مادرانه: ایا شما هم در مورد ارتباط همسرتان با کودک وسواس دارید؟ مثلا به او هی تذکر میدهید که «انقدر بوسش نکن پوستش حساسه» یا «چرا اینطوری بغلش میکنی» یا «چرا گریه اش رو دراوردی» و یا.......
خانم ها همانطور که شما مادر ان بچه اید همسر شما هم پدر ان بچه است پس با رفتار های تان باعث رنجش و ناراحتی او نشوید.

 


افسردگی: همه ی ما خوب میدانیم که زنان بعد از زایمان دچار افسردگی میشوند. به خصوص خانم هایی که شاغل بوده اند حالا که با بدنیا اوردن بچه ها خانه نشین شدند دچار افسردگی میشند. اقایون شما نباید همسرتون رو فراموش کنید همیشه در کنارش باشید و از او حمایت کنید. البته ناگفته نماند که اقایون هم در این مدت دچار افسردگی میشوند.مخصوصا وقتی کودکشان بین سه ماه تا شش ماه است.

 

 

محبت محبت محبت:هیچوقت یادتان نرود که محبت کردن بهترین درمان برای رابطه هایی ست که به مشکل برخورده. اقایون باید بدانند که خانم ها بعد از بدنیا اوردن بچه ها کمی پرخاشگر میشوند، پس وظیفه ی بهبود رابطه برعهده ی شما میباشد.شما باید در این مرحله کمی پخته و عاقلانه رفتار کنید و قهر یا دلخوری نداشته باشید.

 

 

برگرفته از سایت:
برترین ها
نی نی بان
موفقیت
نوشته شده در سایت نی نی وبلاگ

پسندها (2)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کنج دنج می باشد